گواهی غیر مجاز برای گوهرسنگ ها / فروش جواهرات بدون شناسنامه در فضای مجازی

صادقی

عرفان صادقی دبیر انجمن صنفی گوهرسنگ ایران و مدیر آزمایشگاه دانشگاه خوارزمی در گفتگو با گلدنیوز گفت:
امروز در کشور ما به خصوص در شهرهای بزرگ تهران، اصفهان، مشهد و حتی در شهرهای شمالی کشور دفاترخصوصی غیر مجاز متخلف وجود دارند که در سطح کشور در حال فعالیت بوده و بسیار مشکل ساز شده اند.
این دفاتر خصوصی افراد غیر آگاه را مورد طعمه قرار داده و سودهای هنگفتی به جیب زده اند.

در این دفاتر شخصی بدون مجوز، که هیچ گونه دانش و شناختی ندارند و خود را به دیگران دکتر معرفی می کنند، بر روی گوهرسنگ ها کارشناسی خود را انجام می دهند و اقدام به صدور گواهی و شناسنامه هم می کنند.
سوابق بعضی از این افراد، فروش گیاهان دارویی، مشاور املاک و… بوده که هیچگونه دانش و علمی در مورد گوهرشناسی نداشته و متاسفانه افرادی هم که در این امر ناآگاه هستند فریب این افراد را می خورند.

برخورد با تخلفات

وی در مورد اقدامات انجام شده در انجمن برای جلوگیری از این تخلفات به خبرنگار گلدنیوز گفت:
رایزنی و مکاتبه با سایت های اینترنتی مثل دیوار و شیپور جهت عدم خرید و فروش سنگ های قیمتی بدون شناسنامه انجام شده است.
با همکاری پلیس اماکن، پیگیری و بررسی ۱۰ آزمایشگاه متخلف و غیر مجاز در دستور کار قرار دارد.

آزمایشگاه های معتبر

صادقی در پایان گفت: امیدواریم با هماهنگی و همکاری بین آزمایشگاههای معتبر و افراد مجرب و متخصص در این حوزه مشکلات موجود هرچه سریعتر رفع گردد، همچنین آقای صادقی در ادامه افزودند که با توجه به دسترسی آسان به اینترنت، مراجعه کنندگان با تحقیق و جستجو کردن می توانند آزمایشگاه های معتبر ودارای مجوز را پیدا کنند و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند تا گرفتار آزمایشگاه هایی نشوند که نظر شخصی خود را در آنالیز سنگ اعلام می کنند.
انجمن صنفی گوهرسنگ تمامی آزمایشگاه های معتبر کشور را در سایت خود قرار داده است و این سایت می تواند مرجع معتبری برای افرادی باشد که قصد آنالیز ، خرید و فروش گوهرسنگ ها را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *