شایعه وجود الماس در چرخ خیاطی

singer-scaled

 

 

از شایعه تا واقعیت: دهه شصتی ها به قبل بیشتر در خاطرشان هست که شایعه ای درخصوص وجود الماس و جیوه قرمز در خیاطی های قدیمی خانه‌های مادری، برخی ایرانی ها را به هول ولا انداخته بود. به طوری که عده ای حتی تصمیم گرفتند برای پیداکردن الماس خوشبختنی به جان چرخ خیاطی خانه بیافتند.

حالا چند روزی است که شایعه‌ای مشابه آن چه قدیم وجود داشت در فضای مجازی منتشر شده و ادعا می کند که  در چرخ خیاطی‌های قدیمی ماده ای به اسم جیوه قرمز است که هر گرمش ۱۰ میلیارد تومان قیمت دارد، این جیوه برای تسلیحات اتمی کاربرد دارد.

 

در این زمینه دکتر کیانی رئیس انجمن صنفی گوهرسنگ ایران  وجود الماس در چرخ های خیاطی را تکذیب کرد و در این زمینه گفت که این دست شایعات از سالیان گذشته در مورد چرخ خیاطی های مارشال و روسی مطرح بوده است. ایشان همچنین تاکید کرد که هر چند سال یک بار توهم انواع سنگ های عجیب و غریب جواهری و شهاب سنگ فرامنطقی در فضای مجازی و بین مردم شایع می گردد و افراد کلاهبردار با توجه به این فضا سازی ها از این اب گل الود سواستغاده کرده و از اشخاص متعددی کلاهیرداری می کنند. ایشان تاکید کردند که مردم قبل از خرید هر سنگ بخصوص از سایت های مانند دیوار باید در این زمینه از مراجع معتبر و علمی این قضایا را استعلام بگیرند.

این درحالی است که سرهنگ کسایی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان کرمانشاه با تکذیب این موضوع گفت: افرادی که این شایعات را ایجاد می‌کنند با نیات مختلف ازجمله افزایش بازدید صفحه یا تخریب رقیب موردنظر یا تشویش اذهان عمومی و غیره اقدام به نشر اخبار کذب و جعلی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *