توان حوزه گوهر سنگ ها برای ایجاد اشتغال پایدار

دکتر-شهبازی-ترند-780x380

جانشین معاونت اقتصادی سپاه پاسداران عنوان کرد: حوزه گوهر سنگ ها یکی از حوزه های اساسی است که می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند.
دکتر علی اصغر شهبازی، جانشین معاونت اقتصادی سپاه پاسداران در حاشیه رونمایی از دستگاه کانکیو و فست با دقت یک هزارم درجه نیمه اتوماتیک به گلدنیوز گفت: در حوزه گوهر سنگ ها در کشور بضاعت بسیار خوبی چه به لحاظ مواد معدنی و چه به لحاظ دانش در کشور وجود دارد ولی کمترین سهم و در واقع سهم جزئی در اقتصاد دانش بنیان ایفا می کند و متاسفانه کمترین توجه به این حوزه می شود.

وی افزود: در حال حاضر در کشور هند بالغ بر ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر در حوزه گوهرسنگ شاغل هستند و ارتزاق می کنند. ولی متاسفانه در کشور ما علیرغم اینکه ۴۰ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در کشور وجود دارد و افراد دانشمند و همچنین ابزار و تجهیزات خوب و با کیفیتی داریم ولی متاسفانه صنعت گوهر سنگ سهم کمی در اقتصاد دارد.

جانشین معاونت اقتصادی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه در اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور سهم اقتصاد دانش بنیان ۲۰درصد از اقتصاد کل کشور پیش بینی شده است ولی اکنون این سهم کمتر از یک درصد است گفت: باید کمک کنیم این هدف مهم سند چشم انداز محقق شود.

تحریم تجهیزات گوهرتراشی با دقت بالا

وی بر ضرورت رفع موانع صادرات و اهمیت حمایت از حوزه گوهر سنگ تاکید کرد و بیان داشت: باید موانع در قوانین اصلاح شود تا باعث توسعه کارآفرینی در حوزه گوهر سنگ ها شود.

شهبازی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن در هر حوزه ای که ایران پیشرفت کند مقابله و تحریم می کند اذعان داشت: در حوزه گوهر سنگ ها که کشور ما همانند نفت، مواد خام گوهرسنگ ها را دارد، کشور را در تجهیزات مخصوصا در رده های بالای گوهر تراشی تحریم می کنند.

وی با اشاره به موفقیت مهندسان و نخبگان ایرانی در تولید دستگاه های ایرانی در حوزه تراش گوهر سنگ ها اظهار داشت: دستگاه هایی که در زمینه تراش گوهر سنگ در شرکت های ایرانی ساخته می شود از لحاظ قیمت و کیفیت از نمونه خارجی بالاتر ساخته شده است که تولید و صادرات آن نیازمند کمک و حمایت نهاد های دولتی و برداشتن برخی موانع است.
جانشین معاونت اقتصادی سپاه پاسداران با بیان اینکه مجموعه سپاه از آنجا که رسالت پاسداری و دفاع از انقلاب و حفظ دستاوردهای آن را دارد در حوزه اقتصاد به ویژه اقتصاد دانش بنیان ورود کرده است تصریح کرد: در هر صنعتی صنایع تبدیلی بسیار موثر است و در صنعت گوهرسنگ نیز هر چقدر بتوانیم وارد فضای تولید تجهیزات شویم، با پشتیبانی های حقوقی و معنوی از تولید داخل، می توانیم شاهد رونق حوزه گوهر سنگ ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *