نامه ی دکتر کیانی به رئیس بسیج اصناف درباره اخطاریه به فروشگاه های مجازی گوهرسنگ

قطح تصویر شاخص نوشته های سات انجمن

پس از رخداد اخیر اخطاریه ی سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به فروشندگان مجازی گوهر سنگ کشور مبنی بر کسب مجوز از اتحادیه طلا و جواهر ،دکتر مسعود کیانی رئیس انجمن گوهر سنگ کشور جهت از بین رفتن مشکلات صنفی فعالین گوهرسنگ ، نامه ای به رئیس سازمان بسیج اصناف نوشتند.

شرح نامه :

جناب آقای دکتر حسن پور

رئیس سازمان بسیج اصناف ، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور و عضو هیئت عالی نظارت بر سازمانهای صنفی کشور
با سلام و احترام
متاسفانه اخیرا بسیاری از وبسایت های مجازی فروش گوهرسنگ از طرف سازمان توسعه تجارت الکترونیکی(نماد اعتماد الکترونیک) اخطاریه ای مبنی بر ادامه فعالیت به شرط گرفتن مجوز از اتحادیه های طلا و جواهر کشور دریافت نموده اند. همانگونه که حضرتعالی مستحضر هستین اعضای صنفی گوهر سنگ کشور به علت های گوناگون در اتحادیه های مختلف پراکنده می باشند و اتحادیه تخصصی برای فعالین صنفی گوهر سنگ کشور تعریف نشده است. اشکال وارده بعدی بر این اخطاریه این بوده که اصولا جواهر یعنی گوهری که با فلزات گرانبها مثلا طلا، نقره یا پلاتین تلفیق شده است. درحالی که اغلب محصولات فروشگاه های مجازی گوهرسنگ ها شامل سنگ های راف (خام تراش نخورده یا کلکسیونی) و ساخته ها یا هنرهای دستی گوهر سنگی بدون فلزات گرانبها یا نهایتا آویز و دستبند های تلفیقی از جنس آلیاژ،چرم،رزین،مینا،چوب،پارچه و … که بالغ بر دویست نوع کالا مختلف را در بر میگیرد در محصولات خود از فلز گرانبها مانند طلا و نقره استفاده نمیکنند .خاطرنشان می شود در پنل وبسایت اینماد، حتی با اینکه یکی از گزینه های اخذ مجوز آنها فروش ساعت مچی ، بدلیجات ، سنگهای قیمتی است آنها این گزینه را برای سایت های فروش گوهرسنگ ها مقبول نمی دانند و اصرار به دریافت مجوزهای مربوطه فروش از اتحادیه طلا و جواهر دارند که آن نیز مجوز کسب و کارهای اینترنتی کشوری را با خود همراه دارد.
همانگونه که در جلسات مکرر کارگروه گوهر سنگ در آن سازمان محترم تاکید گردیده، متاسفانه مشکل اساسی فعالین گوهرسنگ کشور نبود یک صنف تخصصی واحد در این زمینه بوده که بتواند کلیه فعالیت های زنجیره تولید تا تجارت را بر عهده بگیرد. به طور مثال در بخش فروش در بیشتر کشورهای فعال در این عرصه اگر یک یاقوت مصنوعی با نام طبیعی فروخته شود باید کارشناسان خبره تشکل های صنفی تخصصی در این زمینه ورود می نماید و نظر کارشناسی و مشاوره ای خود را اعلام نمایند که متاسفانه چنین صنفی برای گوهرسنگ ها تشکیل نگردیده است. خواهشمند است در این زمان که کشور عزیز ایران به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله) درگیر جنگ اقتصادی بوده و معیشت خیلی از خانواده ها به کسب کارهای مجازی وابسته است ، جلساتی با حضور اتاق اصناف کشور و هم چنین سازمان سازمان توسعه تجارت الکترونیکی جهت هماهنگی و رفع موانع پیش روی تولید و تجارت اعضا انجمن صنفی گوهر سنگ کشور به عنوان قشری از جامعه که تا کنون صدایشان به هیچ کجا نرسیده است، برگزار گردد .پیشاپیش از حسن توجه حضرتعالی سپاسگزارم.
با تشکر
دکتر مسعود کیانی
رئیس انجمن صنفی گوهرسنگ ایران

تصویر نامه :

نامه دکتر کیانی به رئیس بسیج اصناف کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *